Retourneren
Hoe werkt het retourproces?
- Stap 1: Om een product terug te sturen is het belangrijk dat het product voldoet aan de retourvoorwaarden.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Binnen 14 dagen na ontvangst van het product heeft u de mogelijkheid om het product te retourneren. Het product dient, voor zover redelijkerwijs mogelijk, in de originele staat en verpakking geretourneerd te worden. De verpakking van het product dient niet beplakt of aangepast te worden. Gebruik, indien mogelijk, de kartonnen verzenddoos om het product te retourneren. Het is hierbij belangrijk dat het product goed verpakt wordt, voor transport. Indien het geretourneerde product deels verbruikt is, beschadigd is, niet in de originele verpakking zit, of de originele verpakking is voorzien van extra tape of stickers, kan dit ertoe leiden dat u geen recht meer heeft op een volledige vergoeding.
Wat moet ik doen om een product te retourneren of te ruilen?
Binnen 14 dagen na ontvangst is het mogelijk om een product te retourneren. Klik hier om uw retour aan te melden.
Welke producten kan ik niet omruilen?
- Producten die gebruikt of beschadigd zijn.
- Producten die niet in de originele verpakking zitten.
- Producten waarvan de originele verpakking is voorzien van extra tape of stickers.
- Software waarvan de verzegeling is verbroken.
- Stap 2: Meld het te retourneren product via de volgende link: Retour.
- Stap 3: Gebruik een stevige kartonnen verpakking om het product in te verpakken en te verzenden.
- Stap 4: Geef het pakket af bij een door u gewenste pakketdienst. Let op: de retourkosten zijn voor eigen rekening.
Verzendadres:
FysioSupplies BV
T.a.v. Afdeling Retouren
Sylviuslaan 9
9728 NS Groningen - Stap 5: Na goede ontvangst en positieve beoordeling door onze retourafdeling, ontvangt u binnen 10 werkdagen uw geld terug.
Veel gestelde vragen over retourneren:
Hoe werkt terugbetaling?
Binnen 10 werkdagen na ontvangst en goedkeuring van het geretourneerde product storten we het aankoopbedrag terug op hetzelfde rekeningnummer als waarmee betaald is. Mocht het rekeningnummer onbekend zijn bij ons, dan nemen we contact met u op.
Kan ik mijn product ruilen voor een ander product?
Omruilen van een product is niet mogelijk. Wel kunt u het niet gewenste product retourneren en het gewenste product online bestellen.
Wat is de status van mijn retour?
Het kan voorkomen dat het geretourneerde product is aangekomen in ons magazijn volgens de track- en trace-informatie van de door u gekozen pakketdienst, maar dat u nog geen beoordeling heeft ontvangen. Het kan na binnenkomst van het pakket tot 24 uur duren voordat we het retourproduct in behandeling nemen.
Wat moet ik doen als het product defect of beschadigd is afgeleverd?
Heeft u een product gekocht dat te snel kapot gaat? Dan is het product volgens de wet ondeugdelijk. Als dat zo is, heeft u recht op een nieuw product of een reparatie van het oude product, neem hiervoor contact op met de klantenservice.
Valt mijn defecte product onder de garantievoorwaarden?
Doorgaans bieden wij op alle producten twee jaar garantie op fabricagefouten. Het product zou namelijk bij normaal gebruik de eerste twee jaar niet stuk mogen gaan. Gebeurt dit toch, dan repareren of vervangen wij het product kosteloos.
Is een product defect? Stuur ons dan een e-mail met daarin foto’s en een beschrijving van het defect.
Doet het probleem zich binnen de garantieperiode voor en gaat het om een fabricagefout? Dan is de reparatie volledig kosteloos.
Voorbeeldsituaties:
Geen kosten
Uw behandeltafel gaat ineens niet meer omhoog of omlaag terwijl u geen kortsluiting heeft gehad en de stekker er wel in zit. Dan is de kans groot dat het een fabricagefout is en is reparatie en verzending compleet kosteloos.
Wel kosten
Gaat het kussen van uw behandeltafel kapot omdat u chemicaliën heeft gebruikt om het oppervlak schoon te maken? Dan is dit gebruikersschade. Hiervoor worden wel kosten in rekening gebracht. We kunnen helaas niet van tevoren aangeven hoe hoog deze kosten zullen zijn. We onderzoeken namelijk eerst het product, stellen een prijsopgave op en doen u een voorstel. Voordat wij aan de reparatie beginnen dient u uiteraard eerst akkoord te geven.
Waar kan ik de status van mijn terugbetaling vinden?
De status van de terugbetaling kunt u niet inzien. Maar we verzekeren u dat de betaling binnen 10 werkdagen na afhandeling van de retourzending is voldaan.
Ik heb geen terugbetaling ontvangen. Hoe kan dat?
We betalen altijd binnen 10 werkdagen na afhandeling van de retourzending. Staat het bedrag na 10 werkdagen nog niet op uw rekening? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Ik heb geen factuur ontvangen, waar kan ik deze alsnog opvragen?
In uw FysioSupplies-account kunt u uw factuur gemakkelijk downloaden.